
SUNS creëert met zijn vernieuwde lifestyle merk de ideale en meest sfeervolle buitenomgeving door stijlvolle tuinmeubelen. De collectie van 2020 oogt opvallend kleurrijk en blinkt uit in duurzaamheid.
SUNS is ontstaan uit Sunsit, een label dat van 2008 tot 2012 de focus legde op grootwinkelbedrijven als Karwei, Leen Bakker en Blokker. Vervolgens besloot eigenaar Patrick van Rhienen een nieuw merk op te zetten met een volledig eigen gezicht en stijlvolle tuinmeubelen. Dit werd SUNS, dat sinds 2014 de markt bestormt met een uniek outdoor concept.
De kracht van het merk SUNS? Over die vraag hoeft Van Rhienen niet lang na te denken. “We werken met de beste materialen, de beste stoffen en de beste kussenvullingen. Alle SUNS tuinmeubelen zijn volledig zelf ontworpen en ontwikkeld. Daarnaast loopt de focus op het milieu als een rode draad door onze complete concept. Zo draaien onze buitenverlichting oplossingen op solar en zijn de kussens en de poefs gemaakt van recyclebare petflessen.”
Weerbestendige en onderhoudsvrije materialen zoals industrieel aluminium en hoogwaardig acryl touw zorgen ervoor dat de stijlvolle tuinmeubelen lang meegaan. Teak, aluminium, SensoTex, wicker en textileen dragen bij aan de aantrekkingskracht van de tuinmeubelen van SUNS. “Op het gebied van duurzaamheid en circulariteit zetten we met SUNS steeds grotere stappen,” stelt de eigenaar. “Binnenkort presenteren we een baanbrekende oplossing met onze verpakkingen.”
SUNS is sinds het ontstaan in 2014 geëvolueerd van tuinmeubelmerk tot een compleet outdoor lifestyle merk. SUNS heeft alles in huis om het buitenleven voor mensen tot een ware belevenis te maken.
Bezoekers van de onlangs gehouden meubelbeurs IMM in Keulen kregen op de stand van SUNS op indrukwekkende wijze een indicatie van de vele mogelijkheden. Meubelen, kussens, poefs, vazen, vuurhaarden, lamellen overkappingen, vloerkleden, lampen, loungesets: SUNS toonde een uniek totaalassortiment waarmee de ideale tuinsfeer gecreëerd kan worden. “Met ons concept halen we de gezelligheid van binnen naar buiten”, aldus Van Rhienen.
Tevens viel tijdens IMM op dat SUNS veel nieuwe kleuren aan het assortiment heeft toegevoegd. Vele meubels en accessoires zoals kussens en vazen worden dit jaar in bijvoorbeeld terracotta, groen, geel en roze op de markt gebracht. “Hiermee onderscheiden we ons van de grijze massa”, legt Van Rhienen uit. “Unieke producten met een eigen gezicht, dat is SUNS. En dat alles voor een zeer betaalbare prijs en met vijf jaar garantie. Wij willen stijlvolle tuinmeubelen en echt gave dingen maken voor een breed publiek.”
Tekst: Ralf Pijnenburg
Fotografie: SUNS Tuinmeubelen
___